דוח העוני לשנת 2014 • כשני שליש מהילדים החרדים חיו בעוני

    דוד לזר | בעריש פילמר 5 Comment on דוח העוני לשנת 2014 • כשני שליש מהילדים החרדים חיו בעוני
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דוח העוני והפערים החברתיים לשנת 2014 – שהתפרסם הבוקר (רביעי) על ידי המוסד לביטוח הלאומי מדווח על נתונים קשים בקרב אזרחי ישראל בכלל ועל האוכלוסיה החרדית בפרט.

    על פי הדוח שהוגש לשר הרווחה חיים כץ עולה כי כמעט אחד מכל שלושה ילדים בישראל הוא עני וכי בשנת 2014 חיו בישראל 444,900 אלף משפחות עניות – 1,709,300 בני אדם, מתוכם 776,500 ילדים. עוד עולה מדוח, כי קיימת עלייה בולטת בשיעור העוני בקרב אוכלוסיית החרדים, הערבים והקשישים

    שיעור העוני בקרב משפחות חרדיות עמד ב-2014 על 54.3%, וכשני שלישים מהילדים החרדים חיו בשנה האחרונה בעוני. שיעור העוני בקרב משפחות ערביות עלה בשנה החולפת באחוז (52.6%) – אך מדדי עומק וחומרת העוני עלו משמעותית בכ-8%.

    עוד עולה מהדוח כי ב-2014 חלה עלייה מתונה בשיעור המשפחות החיות בעוני (מ-18.6% ב-2013 ל-18.8% ב-2014), אך במקביל חלה עלייה משמעותית בשני מדדים אחרים – עומק העוני וחומרת העוני. המשמעות המעשית היא שב-2014 העניים בישראל נעשו עניים יותר.

    מדד עומק העוני, שבודק את מרחק המשפחות העניות מקו העוני, עלה בכ-6%, ומדד חומרת העוני – שנותן משקל גבוה יותר לאוכלוסייה הענייה יותר – עלה בשיעור של כ-10%.

    אוכלוסייה חלשה נוספה העומדת במרכז הדוח היא משפחות הקשישים. מהנתונים של הביטוח הלאומי עולה כי 23.1% ממשפחות הקשישים בישראל הן עניות – עלייה של כאחוז ביחס ל-2013.

    על פי הדוח, גם אותן משפחות שבהן שני בני הזוג עובדים נמצאים עמוק במעגל העוני וכי שיעור העוני בהם עמד בשנה החולפת על כ-13%.

    ומי אשם במצב הקשה? בביטוח הלאומי דווקא טוענים כי העליות במספר המשפחות העניות נובעת בחלקה מהקיצוץ בקצבאות הילדים של ממשלת יאיר לפיד, שהחל באוגוסט 2013 ונמשך לתוך 2014, כתוצאה מהקיצוץ, מספר המשפחות עם ילדים שהיו עניות עלה במעט מ-23% ב-2013 ל-23.3% ב-2014.

    מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופסור שלמה מור יוסף, התייחס לדוח ואמר כי "אני מציע שהממשלה תקבע יעדים מקרו-חברתיים לטווח הארוך, לצמצום העוני ואי השוויון בהכנסות".

    שר הרווחה, חיים כץ, אמר כי "יצרנו כלי לצמצום עוני בין- דורי בדמות מענק חסכון לכל ילד, צעדים שיפחיתו את ממדי העוני", אמר כץ. "אנו נמגר את התופעה המעוותת שבה אנשים המשתלבים בשוק העבודה הם עניים ולא מצליחים לסיים את החודש".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      יש הרבה דברים שאני לא מסכים עם מר יאיר לפיד.. אבל משפט אחד אני זוכר היטב: איך אפשר להביא ילדים לעולם(לא חשוב כמה) אם יודעים מראש שאי אפשר לכלכל אותם כהלכה? בתור אזרח עובד,משלם מיסים,ומגדל ילד אני מודע להוצאות הגדולות… לפי דעתי אסור להיסתמך על המדינה שתממן ילדים.
      מצוות פרו ורוו היא חשובה אבל פיקוח נפש(רווחת הילדים) הוא לפני הכל!

    2. 3

      זה לא ממשלת לפיד זה ממשלת נתניהו
      והוא לא ממש עשה תשובה, כי הקצבאות לא חוזרים להיות כשהיו, מה גם שבהחלט יש מקום להגדיל אותם.

    3. 2

      מגיב מס' 1 הדיוט מושלם!!!!!!!!!!!! א.להביא ילדים זה מצוה וזה תכלית האדם בעולמו שנאמר ב-ירמיה פרק-כט "וְאֶת בְּנוֹתֵיכֶם תְּנוּ לַאֲנָשִׁים וְתֵלַדְנָה בָּנִים וּבָנוֹת וּרְבוּ שָׁם וְאַל תִּמְעָטוּ" וזה שהמדינה פה לא דואגת ומשליחה מיליונים לטובת שטויות כאלו ואחרים זה לא אומר כלום והחרדים ימשיכו להוליד הרבה ילדים בעז"ה כי אצל החרדים יש אבא אמא בן ובת ואצל החילונים יש אבא אמא וכלב חחחחחח!